Vroegâh, toen had de koning nog een hofnar die alles tegen hem kon zeggen. Dat had een functie! Namelijk, de koning feedback geven en behoeden voor niet zo verstandige besluiten. Maar de hofnar moest er ook voor zorgen dat, in zware tijden van oorlogen en pandemieën, er gelachen werd op het paleis!
Bij veel mensen en in veel teams en organisaties waar de Organisatienar komt gaat veel op de automatische piloot, omdat we het al jaren zo doen of omdat we niet weten hoe het ook kan.
Medewerkers vinden dat “zij van het management” niet luisteren en het management worstelt met verandervraagstukken en weerstand op de werkvloer. Ook in deze organisaties worden besluiten genomen die niet zo verstandig zijn.
En wat te denken van alle drukverslaafden? Alles en iedereen is druk, het horloge regeert en men laat zich sturen door de agenda zonder dat men zich druk maakt om de richting. De Organisatienar noemt dat de kompasintelligentie; gaan we of ga ik nog wel de goede kant op?
En dan die serieuze sfeer waarin dit allemaal gebeurt. Waar is de humor gebleven? Wordt er nog wel gelachen tijdens het werk? De Organisatienar houdt directeuren, managers, teamleden, kortom iedereen die er voor open staat, een spiegel voor om het reflectievermogen te vergroten. Veelal op humoristische en provocatieve wijze om zo luchtigheid te brengen in serieuze zaken. Want de Organisatienar is niet alleen maar een lolbroek. Hij weet zijn humor effectief in te zetten in combinatie met zijn ervaring als bedrijfskundige, leidinggevende, docent, manager en provocatief (team)coach. Voor individuen en voor teams.